emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Växlande väder och bristande pluggmotivation

Publicerad 2014-11-07 09:21:38 i Allmänt,

Efter två väldigt regniga dagar irad vaknade jag idag till en klarblå och skuttade glatt upp för en löprunda innan frukost. Försökte mig på lite plugg vid poolen för att ta vara på det fina vädret men efter ett par timmar började molnen täta och vid lunch pissade det ner igen. Jag och Isabelle testade en ny foodcourt på lunchen, skönt att komma ifrån campus lite! Sen vad det där med att plugga.. Har idag kollat på hela första säsongen av Portkod 1321 oc stack just en sväng till IKEA så det går sådär, i kväll blir det dessutom filmmys med dipp!
Igår blev det inte heller mycket gjort, drog på en gästföreläsning på kvällen om Berlinmuren och livet i Östtyskland till minne av 25års dagen för murens fall.  Var ganska intressant och dessutom bjöds det "light refreshments" vilket bestod av chicken nuggets, fish balls och korv haha. 
Här kommer en bild på min smarriga avokado- och jordgubbsjuice jag lyxade till det med igår, smarrigt värre!


Kommentarer

Postat av: Mamma Lena

Publicerad 2014-11-07 11:25:40

Det verkar som att vi hade en väldig tur med vädret förra veckan :)
Kämpa på nu det är inte lång tid kvar i skolan!😃

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela