emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Ubin Wayfinder

Publicerad 2014-11-01 18:49:00 i Allmänt,

Idag ringde klockan tidigt för att vi skulle ge oss iväg på ett aldeles särskilt äventy, nämligen Orientering i Singapore! Vi lyckades haffa en taxi som tog oss över hela Singapore bort till förjeterminalen där vi bytte till båt för att komma ut till ön Pulau Ubin där loppet tog plats. Det var stor uppslutning, ca 150 glada löpare på plats, men jag vet inte hur många av dem som hade orienterat förut. Banan var enkel med mestadels stig, utmaningen blev i stället värmen, distansen(ca 8 km) och det faktum att kartan varken var särskilt detaljrik eller precis. Jag, Elin och Henrik hade anmält ett lag kallat "The Svedish Vikings" och var förmodligen de enda europeerna, men det fanns några andra internationella löpare med. Väl i mål bjöds det kokosmilkshakes och vattenmelon och vi hade även med oss en hel del snacks själva som vi smaskade på i väntan på prisutdelningen. Det var enbart lottat pris i vår klass utöver medaljen som alla deltagare fick, men arrangören hade frågat om jag inte kunde berätta lite om orientering i Sverige vilket jag gjorde innan jag fick agera prisutdelare och posera på bild med pristagarna. Vet inte riktigt vad vi fick för placering för vi orkade inte vänta på att alla skulle komma i mål men vår tid var nog ganska bra för en kille utbras "WAAAOW" när vi berättade och hans lag hade nästan dubbla tiden. Får se om det kommer upp några resultat  och bilder online senare, de stannade oss i skogen för att va med på bild och tog även en hel del bilder i målområdet. Ett trevligt lördagsäventyr och kul att se Pulau Ubin som sägs vara Singapores sista by. Ön påminde lite om Indonesien och var det ände naturreservatet i Singapore jag hittils inte varit i(tror jag), kanske beger mig dit igen för att cykla runt ön.

Glad kille med munnen full av macka på båten över till ön
Före-bilder
Och efter, typiskt asien att ha en massa skyltar att posa med på bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela