emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Redovisning och utgång

Publicerad 2014-11-06 04:32:38 i Allmänt,

I tisdags hade jag min sista redovisning här och även den mest seriösa. Lyckades rota fram lite kläder i garderoben som passade in på dresscoden "business" och kunde nästan allt jag skule säga utantill så gick ganska bra för min del ändå. Var många andra som snackade sjukt snabbt eftersom det inte var tillåtet att överstiga tidsgränsen på 18 minuter, men alla hade ändå över en minuts marginal när de var klara. Det var svårare att komma på frågor till de andra grupperna som redovisade, mycket just för att de snackat så snabbt och haft powerpoints fullpackade med info som man inte hann läsa... Det är i alla fall skönt att ha den gjord, nu ska arbetet redigeras lite med bara innan deadline nästa fredag.
 
Igår blev det ladies night med tanken att vi skulle ta med killarna till Ku de Ta eftersom de inte vart där ännu. Vi hade en riktigt trevlig svensk-dansk förfest innan vi drog dit och fick veta att klubben hade 25 års gräns för killar på onsdagar. Vi åkte i alla fall upp en stund så att vi tjejer kunde få oss varsin fri drink och skaka loss lite på dansgolvet medan killarna fick hålla sig i ett barområde. Sedan blev det taxi vidare till "Butter Factory" för även killarna skulle få dansa loss lite. Där var det inte bara diskriminering med fritt inträde för tjejer, tack vare att jag hade klackar(dock bara 3 cm) så fick jag tre fria drinkbiljetter! Allt som allt var det en trevlig kväll, är inte så många utgångar kvar här för nu börjar tentaplugget och om exakt en månad lyfter planet till Thailand!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela