emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Onsdagsnöje

Publicerad 2014-11-13 15:12:14 i Allmänt,

Igår var en väldigt kort skoldag, bara 45 minuter! Men stannade kvar en stund efter och pluggade i bibblan för att få lite miljöombyte. Åt en fantastiskt god indisk lunch med Isabelle och fick sedan färgglada kakor till efterrätt, de stod och delade ut dem i korridoren för att peppa oss under tenta veckorna. Smakade typ som Mariekex med Kristyr. 
På kvällen anordnades det "Farwell Party" här på utown för alla exchangers. Bjöds lite mat och glass och skön musik, man kunde även anmäla sig för att uppträda på något vid och som vanligt hade de en fotobooth asian style med olika hattar och grejer att spöka ut sig i på bilderna. Jag gick mest dit för att käka lite och blev nöjd över teriyaki chicken wingsen. Sedan bar det hem och duscha för att fixa sig inför ladies night! Jag, Isabelle, min granne Wendy och två av hennes kompisar förade här hemma, var mysigt! När vi sen skulle iväg spontanade jag och Isabelle och hoppade in en taxi med två kanadensare, de var riktigt trevliga visade det sig. Destinationen var "Bron" i Clake quay där en hel hög nutidsrealism samlats för gött häng. Slutade med att vi blev kvar där hela kvällen innan det bar hem til sängen. 


Idag hade jag min sista föreläsning, nu blir det bara plugg, plugg och åter plugg fram till den 25:e, Ååå så kul det ska bli!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela