emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Morning hike

Publicerad 2014-11-08 09:26:14 i Allmänt,

I natt var jag med om det på låga vägar värsta åskovädret i hela mitt liv! Blev väckt både runt 2-tiden och vid 6 av den då ande åskan och det piskande regnet här. Åskan låter annorlunda här än hemma och är mer intensiv, lät i precip som ett bombanfall hela natten!
Tillsist ljusnade det i.alla fall lite och regnet slutade, vart på jag och Isabelle gav oss iväg på morgonhike. Vi tig först tunnelbanan till Vivocity och köpte på oss fyllda bullar till fika innan vi begav i väg genom parkerna hela vägen tillbaka hem. Kul att se rundan från andra hållet och andas frisk luft! Kommer inte att sakna alla stora bilvägar överallt här. Bullarna vi köpte hette "curry chicken" och var riktigt goda, lite spicy sådär och väldigt fluffiga. Väl hemma igen var det dags att ta tag i plugget. Efter att ha tryckt i mig hela resterande innehållet i min påse med wasabiärtor somnade jag på bänken, blir mycket gjort här! I kväll är det dags att träffa hostfamiljen, vi ska laga mat(!) hemma hos Suan och sedan kolla på en Singaporiansk film, ska bli kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela