emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Crazy facts

Publicerad 2014-11-21 12:46:06 i Allmänt,

Idag hade det varit trevligt att vrida fram tiden exakt en vecka, det hade nämligen inneburit att jag i detta nu suttit på en förhoppningsvis epic tentafest och firat starten på jullovet. Helt sjukt att det bara är en vecka kvar på terminen egentligen. Börjar bli extremt trött på att plugga nu och känner inte att jag lär mig särskillt mycket mer, men alla andra pluggar ju så då borde väl jag göra det med? Är ändå ingen som vill hitta på nåt kul typ för att de är stressade över tentorna. För söker att planera in lite grejer i alla fall, i kväll blir det julfilm med Isabelle och kanske Henrik och jag funderar på att besöka botaniska trädgården i helgen. En av mina tentor är i ämnet "Global economic dimensions of Singapore" vilket jag delvis pluggar på genom att läsa tidningsarticklar och kolla youtube videos. Var just inne på Wikipedia och läste lite(inte bästa källan men oftast sann) och hittade då dessa två ganska sjuka faktauppgifter, vet inte riktigt vilken som ber störst jaw drop.
 
1. Singapore has the world's highest percentage of millionaires, with one out of every six households having at least one million US dollars in disposable wealth. This excludes property, businesses, and luxury goods, which if included would increase the number of millionaires.
2. Private ownership of TV satellite dishes is banned. Television is censored, and shows like Sex and the city and Queer as Folks are banned.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela