emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Sista partykvällen och Koreansk BBQ

Publicerad 2014-12-04 13:44:07 i Allmänt,

Gårdagen bjöd på helt fantastiskt underbart fint väder hela dagen för en gång skull vilket innebar att förmiddagen spenderades med de andra svenska tjejerna vid poolen. Nu börjar alla bli klara med sin tentor och folk börjar lämna landet så vi snackade ihop om ass att köra en gemensam stor förfest på kvällen för att sedan dra ut på en sista ladies night tillsammans. Var väldigt mysig stämning då vi satt på terassen på 8:e våningen och njöt av friska luften och utsikten över öpplysta byggnader. Dessutom var det någon som hade fått tag på tomtebloss så blev lite julkänsla med. Strax efter tio kom det sock vakter och körde bort oss eftersom terassen tydligen bara är öppen fram till tio, men vi drog bara hem till Sara i stället så inte så stor skada skedd. Efter att tömt våra sista förråd tom vi taxi in till vårt favoritställe; Ke de Ta! Som vanligt bjöds det skön musik, fria drinkar och fantastiskt utsikt så vi bara dansade, sjöng och njöt av vår sista kväll. Kommer att sakna att festa till så pass fantastiska utsikter, nationernas lokaler hemma är ju ofta sunkiga källarlokaler.
 
Idag vaknade jag till regn och rusk utanflr fönstret vilket var ganska skönt för det kändes inte som att jag hade någon anledning att gå upp ur sänge på en stund. I stället låg jag kvar och kollade diverse olika serier innan det var dags att möta upp Mabel och Henrik för lunch. Mabel visade oss vägen till ett ställe som serverade Koreansk grillbuffé vilket var fantastiskt gott! Det fanns både färdiglagade rätter och rått kött och grönsaker som man tog med sig och grillade direkt vid bordet. Som vanligt med buffé klarade jag inte av att sluta när jag var mätt så rullade i princip ut från stället och var tvungen att gå och köpa lite choklad för att mildra den jobbiga mättnaden haha. Eftersom vi redan var i centrum tog jag chansen att spatsera lite längs med Orchard road och spana på all julskyltning innan jag drog hem igen. Fick lite julkänsla trots värmen även om endel pynt mest var konstigt, typ som rosa enhörningar, oklart vad de har med julen att göra. När jag väl kom hem igen var klockan redan 6 och jag kände mig som en vandrande zombi. Tog mig en liten powernap och har sedan dess inte gjort så mycket alls faktiskt, kollat lite nyhetsmorgon för att hålla mig uppdaterad om allt politiskt kaos. I morgon hoppas jag på fint väder så att jag kon ta mig en sista sväng förbi poolen på förmiddagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela