emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Botanic Garden

Publicerad 2014-12-02 16:10:37 i Allmänt,

Idag begav jag mig iväg på en lite utflykt till botaniska trädgården på förmiddagen. Har varit där tidigare på en konsert men aldrig gått runt i själva parken, var mysigt! När jag kom fram blev det plötsligt väldigt fint väder dessutom vilket var upplyftande men ganska svettigt. Jag gick runt därinne ungefär en timme innan jag begav mig hem igen och under den timmen blev det mycket frisk luft och härliga intryck iform av både dofter och visuellt. 



När jag kom hem drog jag bort till skolan och köpte med mig två take away luncher, är ganska så trött på utbudet på utown nu så nice med lite variation! 
Eftermiddagen spenderades på att börja rensa lite i rummet och städa i ordning, har nämligen rumsinspektion i morgon. Den är dock inte så seriös, de går in i rummet, snurrar 360 grader för att se att alla möbler finns och sen är det klart. Tar mindre än en minut, lite skillnad mot inspektionerna av flyttstädning hemma! Nu i kväll har jag varit iväg på comedy masala igen, är en riktigt mysig pub som anordnat det och denna gången fick vi ett bord i ett soffbås. Lite många lokala skämt dock som man inte riktigt fattar när man inte är från länderna runt omkring men kul ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela