emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

One down, three to go

Publicerad 2014-11-25 08:19:56 i Allmänt,

Idag började äntligen tentavecken, och nej hag skrev inte fel, Äntligen! Är så gruveligt trött på att plugga så vill bara ha tentorna gjorda nu. Lär mig inte mer av det materialet jag har och det kommer ändå bara stå godkänd i betygen som hamnar i systemen i Lund. Första ämnet att tenta av var Economy of modern China, en av de kunrser jag gjort absolut minst i och inte riktigt orkat bry mig om, var en open-book exam med så svårt att plugga på liksom. Denna gång var jag förberedd på kylrummen till tentasalar och hade tagit på mig jeans för första gången på 4 månader, har inte saknat dem. Hur tentan gick är lite oklart, både jag, Robin och Lisa kom ut från tentan och var alla eniga: "WTF fråga 3?!". Kändes som att den täckte väldigt liten del av kursen och det hade inte hjälpt att plugga mer eftersom frågorna mer handlade om saker man bara kunnat ha koll på om man kollat kinesiska nyheter de senaste året typ. Jag ordbajsade i alla fall på och jag blir garanterat godkänd, är extremt svårt att bli underkänd här nämligen(knappt 1%) så fattat inte varför folk nojar över det.
 
Efter tentan drog vi till skolan och tog långlunch innan jag drog hem och la mig vid poolen en timme. Nu växlade vädret dock så blir lite mys inne i stället med nyhetsmorgon och serier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela