emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Labrador Nature Reserve

Publicerad 2014-11-03 13:45:00 i Allmänt,

Söndag förmiddag spenderades på en härlig promenad med syrran i Labrador Nature Reserve som ligger inte så långt ifrån där jag bor. Var en riktigt fin runda som började med djungel och sedan ledde ner till en öppen park full med grillplatser osv precis vid havskanten. Man kunde sedan promenera längs med kusten, via ett väldigt lyxigt bostadsområde, hela vägen bort till shoppngcentret Vivocity. När vi kom fram köpte vi lite fika och satte oss på taket som är byggt typ som en park. Där hade det redan börjat julpyntas med en enorm gran, ljusslingor och kulor, lite svårt att få julkänsla i detta klimatet dock tycker jag. Resten tiden innan Elin skulle bege sig till flygplatsen spenderdes på massage och slappande framför svt play.



På kvällen träffade jag min grupp för att förbereda vår redoving på tisdag(i morgon). De hade ändrat och fixat en massa utan min vetskap, men jag klagar inte dirket, inte mig emot om de vill göra mina powerpoint-slides. Vi träffades sedan idag igen för att öva själva presentationen, de andra tycker att jag ska kunna allt utantill men är lite svårt tycker jag när jag inte skrivit allt själv plus att det är på engellska. Jag kommer att ta med min papper ifall jag tappar bort mig iaf och så får jag försöka öva några gånger till innan det är dags. Får även rota fram lite mer formella kläder, har bara hängt runt i strandklänningar, slappa linnen och shorts i tre månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela