emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Filmkväll med hostfamiljen

Publicerad 2014-11-09 13:17:00 i Allmänt,

I går kväll hämtade Suan upp oss tjejer för att köra oss hem till hennes hus där det väntade hemlagad middag och film. Kvällen startades med varsin drink och lite sjögrässnacks som var väldigt dmarriga, måste ta och leta upp dem i affären! Sedan högg vi inn på middagen bestående an en chicken curry, revben, någon slags fisk, winter melon soup och en grönsaksröra, allt var väldigt gott och jag fick med mig en matlåda hem med curry så jag kan äta det ikväll igen. Filmen vi kollade på hette "ILO ILO" och handlade om en familjs liv i Singapore, var ett ganska långsamt drama men var ändå kul att se hur en lokalproducerad film kan vara. Under hela tiden vi tittade på filmen var det återigen ett fruktansvärt oväder ute, regnsäsongen har verkligen börjat på allvar nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela