emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Farwell Dinner

Publicerad 2014-11-23 14:50:11 i Allmänt,

Ytterligare en dag i pluggtristess fick guldkant på kvällen när det var dags för en sista middag med Hostfamiljen. Vi åkte till Singapores Yachtklubb där det serverades rykande färska grillrätter, smarrigt värre! Vi fick välja ut råa delikatesser och sedan lämna över det till grillmästaren, det blev bläckfisk, grillspett och jätteräkor(typ samma storlek som en svensk kräfta). Utöver det beställde vi även chicken rice och de fantastiskt goda musslorna i chilisås, är absolut en av mina favoriträtter här! Till maten erbjöds det även salladsbuffe och bröd, rullade i princip ut från stället och gade lätt kunnat deckat direkt när jag kom hem om jag hade lagt mig i sängen. Lite sorgligt att det inte blir fler middagar tilldammans, Suan har absolut bjudit mig på de bästa matupplevelserna här! Hon sa att det var kul att ta med mig på middag fr att jag är så adventurous och alltid har lika bra aptit hehe ;) 


I morgon är det bara att ladda inför den köttigaste tentaveckan någonsin, fyra tentor fyra dagar irad. Känner inte att jag lär mig nåt av plugga mer typ så ska mest ta det lugnt och kolla igenom anteckningarna för första tentan lite snabbt. Sen kommer dagarna följa samma rutin: Äta, tenta, äta, kolla igenom anteckningar till nästa dag, äta, sova och sen repeat. Förhoppningsvis blir det lite träning där någonstans emellan med, får ta chansen att använda gymmet de sista två veckorna nu.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela