emmyisingapore.blogg.se

Det här är bloggen om min utbytestermin i Singapore där jag studerar Nationalekonomi vid National University of Singapore.

Hotpot

Publicerad 2014-12-01 02:31:19 i Allmänt,

Helgen som gått har varit relativt händelselös. Vädret var ganska fint hela helgen vilket innebar att halva dagarna spenderandes på slappande vid poolen, skönt att bara släppa allt. Känns lite tomt nu, är hela 6 veckor kvar tills plugget drar igång i Sverige igen. På lördagskvällen hade vi ai alla fall en mysig middag hemma hos Mabel. Det var väl så nära matlagning vi kunde komma i lägenheter utan kök när vi använde hennes induktionsplatta för att göra en Hotpot. Hotpot är lite som en fondue, fast i stället för att sitta och doppa saker så häller man i flera saker på en gång och väntar på att det ska koka upp och allt ska flyta upp innnan man börjar plocka ut och sedan stoppa i nytt. Vi hade massa smarrigt att stoppa i vår hotpot; majskolv, svamp, lax, kyckling, fläskkött, dumplings, spenat, fishballs med mera. Som vanligt med bufféliknande måltider så kunde jag inte sluta äta trots att jag var mätt så var tvungen att lägga mig ner lite efterråt för att vila magen haha. Mabel hade fixat allt så bra åt oss, kommer sakna henne hemma sen!
När bilden togs hade vi dock ätit upp allt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela